Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Dermatoloji Anabilim Dalı

Dr. Fatmagül DİRİCAN

Dr. Nur SÖKMEN

Dr. Funda KUŞCU AKDENİZ

Şu ana kadar uzmanlık alan hekim sayısı

Tarihçe

Dermatoloji Anabilim Dalı 1958 tarihinde Prof. Dr. Cemal GEZEN tarafından Eşrefpaşa Hastanesi'nde kurulmuş olup, 1972 tarihinde Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi şimdiki binasına taşınmıştır. Sırasıyla Prof. Dr. Prof. Dr. Cemal GEZEN, Prof. Dr. Nihat BENLİOĞLU, Prof. Dr. Saffet SOLAK, Prof. Dr. Sezer ERBOZ, Prof. Dr. Günseli ÖZTÜRK, Prof. Dr. Sibel ALPER, Prof. Dr. Fezal ÖZDEMİR, Prof. Dr. İdil ÜNAL Anabilim Dalı Başkanlığı yapmışlardır. 14 Kasım 2017 tarihinden itibaren Prof. Dr. Can CEYLAN bu görevi yürütmektedir.

Vizyon-Misyon

Anabilim Dalımızın Misyonu: Anabilim Dalımız tıp eğitimi ve Deri ve Zührevi hastalıklar uzmanlık eğitimi veren köklü bir eğitim kurumudur. Tıp öğrencilerine bir hekimin günlük pratiğinde sık rastlanılan dermatozların tanısını, ayırıcı tanısını yapabilecek, tedavisini düzenleyecek bilgi ve beceriye sahip olacak şekilde eğitim verilmektedir. Uzmanlık öğrencilerine de Deri ve Zührevi Hastalıklar uzmanlık kapsamına giren tüm konularla ilgili bilgisel donanımı ve kliniğimizin geniş olanaklarını kullanarak gereksinim duyulan tüm becerileri kazandırmak hedeflenmektedir. Deri ve Zührevi Hastalıklar konusundaki tüm gelişmeleri yakından izleyip uygulamaya geçirmek, bilimsel araştırmaları destekleyip, bilimsel yayın haline dönüştürmek, kaliteli hasta bakımı ve hastane hizmeti verebilmek misyonlarımızdır.

Anabilim Dalımızın Vizyonu: Çağın teknolojik ve bilimsel gelişmelerinin kliniğimize eğitim ve hizmet anlamında yansımasını sağlamak, bilimsel projelerin ve üretkenliğin yollarının açılıp değerli bilim adamlarının ve klinisyenlerin, aynı zamanda Deri ve Zührevi Hastalıklar konusunda kendi sorumluluk alanlarında yeterli donanımda hekimlerin yetiştirilmesi konusunda en iyisini yapabilmektir.

Hizmetler

Anabilim Dalı bünyesinde  Dermatoonkoloji,  Dermatolojik Cerrahi,  Fototerapi, Kozmetoloji, Alerji ve Galvanoterapi birimleri bulunmaktadır.

Poliklinik

Dermatoloji genel polikliniğinde her gün ortalama 100-150 hastaya hizmet verilmektedir.

Servis

Dermatoloji Kliniğimizde genel ve özel odalarıyla birlikte toplam 34 yatak bulunmaktadır.

Özel/YanDal poliklinikleri

İzlem Polikliniği

Ayrıca haftanın değişik günlerinde psoriasis, büllü hastalıklar, bağ dokusu hastalıkları, alerjik hastalıklar, saç hastalıkları, vaskülit, granülomatöz hastalıklar poliklinikleri ilgili öğretim üyelerinin danışmanlığında yapılmaktadır.

Klinikte mevcut cihazlar

1. Dermatoskop
  2. Reflektans Konfokal Mikroskopi
  3. Digital Dermoskopi( Molemax lll)