Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesi Dermatoloji Anabilim Dalı

Klinik Telefonları: 0 (356) 212 95 00-1313
Adres Bilgileri: Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sağlık Araştırma ve Uygulama Merkezi/Hastanesi Kaleardı Mah. Muhittin Fisunoğlu Cad. Ali Şevki Erek Yerleşkesi Merkez/TOKAT
Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Ömer KUTLU
Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri: Doç. Atiye Akbayrak
Araştırma Görevlileri: Dr. Gülnihal Yavuz, Dr. Fatma Nur Kutlu, Dr. Tahir Kök, Dr. Özlem Acar Dirican, Dr. Büşra Alıcı, Dr. Öznur Sarı, Dr. Şeyma Demirel, Dr. Rale Karaca, Dr. Ayşe Yazkan Bolat, Dr. Muhammed Mücahit Özdemir, Dr. Beyza Sevim
Mezun Olan: 4 (Dr. Havva Yıldız Seçkin, Dr. Sercan Sezgin, Dr. Cemre Yazar, Dr. Mehmet Dursun Karakaya)
Tarihçe:

Gaziosmanpaşa Üniversitesi Tıp Fakültesi Dermatoloji Anabilim Dalı 2002 yılında Yrd. Doç. Engin Sezer tarafından kurulmuştur. 2007 yılında Doçent ünvanı alan Dr. Engin Sezer, Yrd. Doç. Dr. Jale Yüksek ile birlikte önemli hizmetlerde bulunarak klinikten ayrılmıştır. 2011 yılında Yrd. Doç. Dr. Göknur Kalkan Anabilim Dalı başkanlığı görevini yürütmüş ve 2014 yılında Doçent ünvanı almıştır. Yrd. Doç. Dr. Yalçın Baş 2012-2016 yılları arasında anabilim dalına değerli katkılarda bulunarak hizmet sunmuştur. 2013 yılında göreve başlayan Yrd. Doç. Dr. Zennure Takcı, Doç. Dr. Göknur Kalkan’ın klinikten ayrılmasıyla anabilim dalı başkanlığını devralmış ve 2015 yılında Doçent ünvanı almıştır.  Kliniğe Dermatokozmetik birimi kuran ve başarılı çalışmalar yapan Doç. Dr. Zennure Takcı 2021 yılında klinikten ayrılmış olup yerine Doç. Dr. Ömer Kutlu gelmiştir. 2022 Kasım ayında Doç.Dr. Havva Yıldız Seçkin’in klinikten ayrılması ile birlikte Doç. Dr. Ömer Kutlu anabilimdalı başkanı olmuştur.

2023 Ocak ayı itibari ile Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Deri ve Zührevi Hastalıklar ABD, Doç. Dr. Ömer Kutlu başkanlığında Doç.Dr. Atiye Akbayrak ve 12 asistan hekimi ile akademik ve sağlık hizmeti faaliyetlerini devam ettirmektedir.
Vizyon-Misyon:

Misyonumuz

Eğitim, bilimsel bilgi üretme, hasta hizmeti olmak üzere üç temel yapıda ele alınabilecek akademik kültür temel misyonumuzu oluşturmaktadır.

1.Bu üç temel yapıtaşının ana unsurunu eğitim oluşturmaktadır.

-Tıp fakültesi öğrencilerine genel tababette kullanabilecekleri pratik bilgilerin yanısıra diğer iki akademik yapıtaşı temelinin verilmesini sağlamaktır.

-Uzmanlık eğitimi öğrencilerine, uzmanlık yaşamları boyunca kullanabilecekleri tanı ve tedavi aşamalarında yaklaşım metadolojilerinin akılcı olarak sağlanması ve diğer iki akademik yapıtaşının temelinin verilmesini sağlamaktır. Ek olarak, uzmanlık eğitimi sonrasında akademik hayata devam etmek isteyen uzmanlık öğrencilerinin bilimsel poster ve yayın üretme noktasındaki yeteneklerini desteklemektir.

2.Akademik kültürün ikinci unsuru olan bilimsel bilgi üretme, özel olarak Tokat genel olarak Türkiye’yi dünya çapında tanıtmayı sağlayacak ve ülkemizi bilimsel cazibe merkezi haline getirmeye aday kılacak yayınları literatüre kazandırmak ve üretilen her bir bilimsel bilginin günlük pratikte kullanılabilecek kalitede olmasını sağlamaktır.

3.Akademik kültürün üçüncü unsuru olan hasta hizmetini, bilimsel birikimin metodolojik ve stratejik olarak kullanılmasına öncelik verip teknolojik cihazlar ile hastalık tanı ve tedavilerinin en iyi şekilde yönetilmesini sunmaktır.

Vizyonumuz

Akademik kültürün üç temel unsurunu oluşturan eğitim, bilimsel bilgi üretme ve hasta hizmeti noktasında Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Deri ve Zührevi Hastalıkları Bölümünü ülkemizin öncü ve cazibe merkezi klinikleri arasında olmasını sağlamaktır. Ayrıca ülkemizin akademik kültür olarak dünya çapında nitelikli bir şekilde temsil edilmesine katkıda bulunmaktır.

Anabilim Dalı Hizmetleri:
Poliklinik: 4 genel poliklinik odası, 120-140 hasta/gün
Yandal Poliklinik: Kronik hastalık polikliniği (Psoriasis, kronik ürtiker, otoimmünbüllü hastalıklar, Behçet hastalığı ve mikozis fungoides)
Servis: 6 yataklı yatan hasta servisi
Poliklinik İşlem Ünitesi: Nativ direk bakı, WOOD ışığı muayenesi, paterji testi, yama(patch) testi, elektrokoter, kriyoterapi, deri biyopsisi(punch, insizyonel, eksizyonel), deri lezyonu-kist total eksizyonları, tırnak cerrahisi, intralezyonel enjeksiyonlar, dermoskopi (manuel ve bilgisayarlı), difensipron immünoterapisi
Fotokemoterapi Ünitesi: PUVA, Darband UVB, Lokal UVA-B, Fotodinamik tedavi
Lazer Ünitesi: Long pulse Nd-YAG, QLP-Nd-YAG, Q-switchNd-YAG, Q- switchKTP, ER-YAG (ablatif-fraksiyonel)laser
Dermokozmetik Ünite: Cilt bakımı, botulinum toksin uygulamaları, dolgu işlemleri, PRP, mezoterapi, mikroiğneleme (dermapen-dermaroller) ve peeling işlemleri